منتديات مدرسة جصفا وميت أبو خالد الثانوية بنات

أهلا ومرحبا بكم فى منتديات مدرسة جصفا وميت أبو خالد الثانوية بنات
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

تهنئ مدرسة جصفا و ميت أبو خالد الثانوية بنات جميع الطالبات بالعام الدراسى الجديد2011 / 2012 م  /  و لجميع المدرسين بدوام التقدم و الرقى / و تعلن المدرسة للطالبات عن ممارسة جميع الأنشطة بالمدرسة ( كمبيوتر - مكتبة - ثقافى - اجتماعى - رياضى ...  ) و تعلن المدرسة عن دورات تدريبية على الرخصة الدولية icdl  بمقر المدرسة بقاعة الأوساط المتعددة / الحاسب الآلى بالمدرسة يهنئ الطالبات الجدد بالعام الدراسى الجديد

مرحبا بالسادة الزوار يسعدنا ابداء الاراء نحو تطوير و ازدهار العملية التعليمية و التقدم!!!! :
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
Nour eleman
 
شيماء عادل توقيق
 
محمدصلاح عبدالمعطى
 
احمد علي سليمان
 
صلاح ابو محمد
 
ibrahim
 
الاميرة دنيا
 
ehabelsapa
 
ايمان محمد
 
سارة السيد
 
بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 3 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 3 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 35 بتاريخ الثلاثاء مايو 30, 2017 10:11 pm
المواضيع الأخيرة
» مذكرة جبر اولي ثانوي ترم ثاني رائعة جدا
الأربعاء مارس 25, 2015 8:51 am من طرف elkbeer

» نموذج اجابة امتحان الصف الثانى ثانوى الرسمى اللغة الانجليزية 2010 مع توزيع الدرجات
الأربعاء ديسمبر 25, 2013 12:54 am من طرف salmanswin

» مراجعة مادة التاريخ للصف الأول الثانوى
الثلاثاء أكتوبر 22, 2013 10:47 pm من طرف sayedabdaal

» نماذج الوزارة جغرافيا اولي ثانوي + الاجابات
الثلاثاء يناير 15, 2013 10:36 am من طرف نجم ساطع

» مراجعة التنسيق الهرموني للثانوية العامة أ/ احمد علي سليمان عامر م أ الاحياء
السبت مارس 10, 2012 5:09 pm من طرف ندى الورود

» اسطوانة تعليمية فرنساوي اولي ثانوي الفصل الدراسي الثاني
السبت مارس 03, 2012 8:39 pm من طرف هشام صلاح

» مراجعة الاحساس / للثانوية العامة ا/ احمد علي سليمان عامر م0ا / الاحياء
الأحد مايو 22, 2011 8:04 pm من طرف ehabelsapa

» مراجعة التكاثر في الكائنات الحية ثانوية عامة أ احمد علي سليمان عامر / معلم خبير الاحياء
الأحد مايو 22, 2011 8:03 pm من طرف ehabelsapa

» أسئلة عامة ومتنوعة للثانوية العامة أ/ احمد علي سليمان عامر معلم خبير الاحياء
الأحد مايو 22, 2011 7:59 pm من طرف ehabelsapa


شاطر | 
 

 ابحاث عن الاحتماع باللغة الانجليزية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
ibrahim



عدد المساهمات : 14
تاريخ التسجيل : 10/03/2010
العمر : 27

مُساهمةموضوع: ابحاث عن الاحتماع باللغة الانجليزية   الخميس مارس 11, 2010 3:15 pm

Globalization
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search

are not totally far-fetched.

Globalization has affected workforce demographics, as well. Today's workforces are characterized by greater diversity in terms of age, gender, ethnic and racial background, and a variety of other demographic factors. In fact, management of diversity has become one of the primary issues of 21st-century business.

Distribution of world GDP, 1989
Quintile of Population Income
Richest 20% 82.7%
Second 20% 11.7%
Third 20% 2.3%
Fourth 20% 1.4%
Poorest 20% 1.2%

SOURCE: United Nations Development Program. 1992 Human te standards for aesthetic, economic or recreational values, certain fundamental moral values are considered necessary for all citizens to hold. Further, while many personal values might be a commitment to such foundations of a democracy as freedom of speech, equality and fairness in the treatment of persons.
While families and communities will continue to take responsibility for the maintenance of certain societal and cultural values including moral values, this does not exempt schools from their responsibilities in this area. The emphasis desired by Saskatchewan Education is to help students acquire fundamental moral values stemming from respect for persons through rational and humane processes. Thus, the concept of moral relativism (a belief that when dealing with moral issues any decision is as good as any other) is not sanctioned.
The Teacher's Role
It is important to emphasize that discussion of the teacher's role in developing personal and social values and skills builds upon the other chapters in this handbook. While we are not repeating our descriptions of the teacher's role in fostering the abilities contained in the other C.E.L.s, it is important to remember that they apply equally here. This is particularly true of the role for the teacher developed in Critical and Creative Thinking and Independent Learning.
Within what is perhaps the most demanding, challenging and comprehensive of all the responsibilities which educators share, several interrelated areas need to be examined. These areas include: the models of moral reasoning and moral behavior which teachers display in their actions and the classroom structures which they establish; the overall climate of the school; institutional supports for Personal and Social Values and Skills; and the opportunities provided within the Required Areas of Study for developing moral reasoning and promoting self, interpersonal, and cross-cultural understandings.
While the abilities and understandings of this C.E.L. develop gradually and are shaped both by negative and by positive experiences with others, a single compassionate and fair-minded teacher has a powerful and long-lasting positive affect. A good starting point for understanding this potential is to look at teacher behavior that is consistent with respecting persons.
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://www.google.com
محمدصلاح عبدالمعطى
Admin
avatar

عدد المساهمات : 58
تاريخ التسجيل : 28/03/2010
العمر : 23
الموقع : مصر

مُساهمةموضوع: رد: ابحاث عن الاحتماع باللغة الانجليزية   الثلاثاء مارس 30, 2010 6:38 am

شـكــ وبارك الله فيك ـــرا لك ... لك مني أجمل تحية
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو http://forsanquran.ahlamontada.net/
 
ابحاث عن الاحتماع باللغة الانجليزية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
منتديات مدرسة جصفا وميت أبو خالد الثانوية بنات :: المنهج الدراسى-
انتقل الى: